02.06.2011

Perfekt


Perfekt kan jo jeg ikke helt si men gode var de no ihvertfall :)

Her er en veldig lett oppskrift til kjempe gode rundstykker ( spelt rundstykker ) , jeg selv bruker spelt og kruskakli for å få grove og sunne rundtykker men du kan fint bruke hvete mel også om du skal ha litt helge kos :)

9-10 dl fin spelt
3 dl grov spelt
2 dl havregryn
1 dl linfrø
1 god teskje salt
1 pk gjær
2 ss olje
Vann ( husk og temperere det til 38 grader så gjæren får virke )

200 grader ca 15 minutter

Jeg klippet bake papir til i passende firkanter og tok de ned på muffins brettet mitt bare for å være ekstra kreativ :)

Om de skal lages til barn er det sikkert lurt å sløfe solsikke frøene på toppen Leon likte de ikke :(

Men super mamma ordnet og pilte av alle :p haha!

Nå var det en tur ut på lekeplassen med en riktig god sunn matpakke!


Ha en god dag folkens :)

1 kommentar:

  1. de så god ut :D no ble eg sulten benedicte ;)

    SvarSlett

Takk for du legger igjen en kommentar <3