15.04.2011

Vi drikker oss sanseløs full



Idag drikkes det , som det skulle vært noe å feire hver eneste dag. Er ikke bare en og to øl som går ned. Er liter på liter, kasser på kasser.

Jeg full ? Det er jo det jeg betaler for..

Hvorfor er det sånn at vi menesker bruker rusmilder som ett avslappningmiddel og en unskylding til å gjøre noe dumt som vi ikke husker?

Da jeg gikk på ungdomskolen begynte vi å drikke i 8 klasse. Vi tok drikken til foreldrene våres i barskapet blandet alt fra wisky til baileys sammen. Dette drakk vi sammen bare for alkholens skyld.

Vi stod utenfor butikken og ventet på at det kom noen 18 åringer forbid å spurte om de kunne kjøpe øl til oss. Alle gangene var det alltid noen som sa ja.

Noen ganger endte fylla opp i tårer og andre ganger med ting som man angret på.
Hvorfor gjøre dette med seg selv ? Jeg angrer på det..

Tenk om jeg på 14 år hadde endt opp i en busk dø drukken, eller blitt voldtatt, hvem vet det er ting som kan skje alle enhver .

Jeg googlet:


Det er slik at hvor mindre man er når man drikker hvor større lyster på andre rusmidler i større alder.

Gjennomsnittsalderen for å begynne å drikke alkohol er ca 14,5 år i Norge


Er ikke dette altfor tidlig ? Når begynte du å drikke?


3 kommentarer:

  1. Klart det er alt for tidlig.. 14 år?? herlighet.. bare barnet joh.. :( trist..
    Jeg var treig i forhold til mine venner.. jeg var 17.

    SvarSlett
  2. lifs a bitch and then you die, so F*** this world and let`s get WASTED! (high)

    SvarSlett
  3. Lykke til med den livsstilen ;)

    SvarSlett

Takk for du legger igjen en kommentar <3