27.09.2012

Vi blir større

På skolen hadde vi en essay oppgave som jeg ville gjerne dele med dere. Vi hadde i oppgave å finne hvilket som helst ord. Og skrive en essay oppgave om det. Jeg tar gjerne imot kritikk. Dette er bare en kladd, så er ikke helt ferdig med oppbyggigen. Når jeg skriver klarer ikke beina mine å være i ro , jeg blir rett og slett over entusiastisk. Men jeg er ennå i en lære fase så kom med kritikk, slik at jeg kan lære enda mer.


Større

Essay av Benedicte Wolff


Vi blir ikke bare større innen for olje og suksess, vi blir også større innen for fedme. Vi blir også større folketall i verden; idealvekten blir også større.

VI BLIR STØRRE!

Får vi større matvaner, eller blir vi bare godt vandt.

Jeg går i butikken og skal kjøpe melk, vi har tine lett melk, den større tine lett melk, vi har økologisk melk, den større økologiske melken, hel melk, den større hel melken, styrk melk den uten fett og større mengde proteiner , soya melk , havre melk og her har vi ett større utvalg av melk.

Er jo veldig fint med de butikkene som har større utvalg av mat, fra de større landene. Som Amerika, ja de er større de, enn det Norge er. De har ikke bare større innhold på maten med de bruker også  er større mengder kalorier som fører til at de blir litt større. De har også større klær og klesstørrelser xl , xxxl , xxxxl og enda større enn det.

Hver gang når jeg skal handle bruker jeg gjerne en time i butikken, vi har ett godt større utvalg av matvarer. I større porsjoner, gjerne er ikke det ikke porsjonen med mat som er større, er også i de tilfellene at bare emballasjen får produktet til å virke større.

Ja, vi blir større på svindel, jeg føler meg lurt da jeg får ett produkt som inneholder hvetemel, dette er bare ett billig produkt uten noe næring.  Jeg leste bakpå grillkrydderet jeg kjøpe hin  uke. Der fant jeg ett innhold på 10 % prosent hvete mel. Vi lager ett større produkt med større emballasje som inneholder en større mengde svindel mel.

Jeg er bevist på at jeg blir svindlet. Men hva kan jeg gjøre? Jeg kan boikotte ved og ikke kjøpe slike matvarer. Men kan jo konkludere med det at jeg i større grad har akseptert at det er bare sånn, slik som med alle. Vi alle er jo vandt med å bli svindlet.

Vi får større maskiner som kan håndtere større ting ,større databaser som fører til større Viten.

Det er så greit å vite alt , eller få vite alt. Ved hjelp av den større databasen Google, her kan vi få tilgang på større informasjon. På internett blåser vi opp ting større en det er, slik at vi kan skape større følelser hos mottakerne.

 Vi blir større på følelser, var også ett større behov for bekreftelse av våres meninger og følelser. Særlig igjennom den sosiale kanalen facebook. Jeg har også vært en del av det. Jeg har blitt bevist at jeg har ett større behov en før på andres bekreftelse. Det er menneskelig å føle seg anerkjent. Men har vi ett større behov enn før?

Internett har større makt enn før, alt vi legger ut på nettet setter spor. Bilder av meg, deg og våres barn. Kredittkort info, ferie statuser på facebook gjør slik at tyver har større muligheter for innbrudd. Ja vi alle legger ut større og større spor etter oss.  

Spor som gjør at de som vil ha makt over meg og deg, kan få den makten de vill.

stort , større, størst

Er vi klar for det største?
 
Håper jeg fikk deg til å undre litt nå, jeg vet jeg skriver på en proviserende måte. Men det er sånn jeg liker å fange mottakeren. Det er alltid rom for diskusjoner hos Benedicte

Tenkte dere ville ha ett før bilde, sånn er jeg nå. Ønsker å styrke musklaturen før jeg går ned i fettprosenten min. Derfor har jeg mye styrke på trenings pogrammet mitt.

Da var klokken masse og jeg har ikke fått trent idag, jeg får hive meg på treningsrommet.

- Benny

 
 

7 kommentarer:

  1. Du bør se kraftig over grammatikken din. Poenget kommer nesten ikke frem grunnet ekstreme mengder med skrivefeil.

    SvarSlett
    Svar
    1. dette skal jeg ordne , takk for du gir beskjed !

      Slett
  2. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  3. Hei :) Bra innlegg(godt poeng), men jeg ser du har en del skrivefeil. Du sier du skriver provoserende, for meg er det mest det(feil) som provoserer. "innen for" = innenfor, og gjentagelse(av ordet "større") blir fort masete. ELLERS BRA! Go!

    SvarSlett
  4. Ja , jeg er ikke noe god på grammatik.OSom jeg skrev detter er bare en kladd. Men i ett essay så skal man gjenta ordet. For å skape en rød trå igjennom hele essayet. Er slik oppgaven er. Men jeg har bare jobbet med den ett par timer. Det går litt fort unna når jeg skriver. jeg ser selv at det er EN DEL skrive feil. OPS !

    SvarSlett
  5. til og med der kom den noen skrive feil. :p

    SvarSlett
  6. Skrivefeil, ikke skrive feil...

    SvarSlett

Takk for du legger igjen en kommentar <3